Thursday, March 12, 2009

Kucing yang hampeh


Aku percaya ramai manusia didunia ni mesti ada binatang peliharaan... Ada yang suka membela kucing, anjing, ikan dan lain-lain. Aku pasti kepada mereka yang mempunyai binatang peliharaan pasti sayang akan binatang peliharaan mereka...

Sebenarnya aku nak cerita sikit ttg jiran sebelah umah aku... Dia juga ada membela binatang peliharaannya tersendiri. Binatang peliharaannya merupakan seekor kucing yang sangat gebu dan comel... Kucing tu merupakan seekor kucing yang hampir sama dengan jenis kucing parsi.


Aku juga pasti bahawa tuannya juga amat menyayangi kucing tersebut. Tapi aku tensen sgt dgn tuannya coz tak pandai menjaga binatang peliharaannya tu... Ada ke patut dia letak sangkar kucingnya tu kat sebelah pagar umah aku... Dahla malas nak cuci sangkarnya... So apalagi bau hancing yang semerbak tu terus memasuki rumah aku.... Hidung ni dah tak tahan nak menghidu bau yang busuk tu.... Tapi aku terpaksa bersabar coz nak jaga hati jiran.

Tetapi setelah kejadian semalam berlaku membuatkan aku hilang sabar terhadap jiran aku tu... Ada ke patut dia lepaskan kucingnya kat rumah aku dan meninggalkan najis yang teramat busuk depan pintu umah aku... Bayangkan sewaktu pagi-pagi nak gi keja... aku terpijak najis tu...
Perggghhhh jgn cakapla baunya... busuk tahap cipan.

Dengan tanpa sedar aku telah melepaskan kemarahan aku... korang cuba bayangkan semalam aku kena gi awal coz ada meeting... time tu plak kena pijak najis kucing... dahtu apalagi kenala basuh.. bukan setakat basuh kaki malah kena basuh simen umah sekali... mmg tensen...

So kepada sesiapa yang berniat untuk membela binatang peliharaan pastikan anda menjaga binatang tu elok-elok dan jgn sampai menyusahkan orang lain kerana hobi anda tu...

2 comments:

r i J a L said...

hehehe.. kucing ni aku dh jumpa dah.. baru sesangat.. hahaha

ko culik jer kucing tuh.. pas tu mintak wang tebusan.. kasi tuan dia meratap skit..

Ejoy said...

yolah tu apek... cptnya ko buka blog aku... ni mesti sebab semalam kena kutuk ngan aku heheheheh

Post a Comment