Tuesday, March 17, 2009

Kenangan bersama Sahabat Part II

Halllooooo... hari ni aku nak sambung cerita semalam. Mesti ada antara korang yang tak sabar nak baca heheheh...

Pada hari ahadnya plak 15.03.09, kitaorang bertiga lepak kat umah je... memandangkan hujan lebat yang teramat sangat.. kitaorang terpaksa buat aktiviti tidur hahahah maklumlam semalamnya dah penat sangat... Lepas je habis menonton melodi aku ajak jamil dan apek untuk kuar gi umah kenduri kawin adik member aku. Walaupun hujan aku terpaksa redah juga memandangkan kenduri tu penting bagi aku. Lagipun aku boleh bagi pengalaman kat jamil dan apek... camne rasanya mkn kenduri di rumah orang sebelah timur. Aku tahu bagi mereka mungkin ianya nampak macam x happening sangat cam kat perak but itu semua mmg dah adat disini.


Cadangnya selepas mkn kenduri tu nak bawa la dia orang pi muzium di Sg Lembing, tapi apek dah tak larat lagi.. kepenatan yang teramat sgt... yang dia nak gi cuma kedai komputer. Bukannya apa... dia nak beli pendrive... untuk apa pendrive tu... aku pun tak tahu hahahah tanyala dia sendiri teng teng teng. Mungkin dia ada projek mega kot hahahahaha..... Kebetulan plak kat megamall tu ada pameran kereta lumba ferrari... apalagi diaorang dok layan tangkap gambar la... aku tahu diaorang mmg minat sgt ferrari... so layannnnn bak kata fara fauzana heheh.



Bla semua urusan dah selesai kitaorang pun balik nak berehat coz malam tu nak bawa diaorang pi makan ikan bakar sambal petai di Tanjung Lumpur. Kalau korang nak tahu kat Kuantan ni kedai ikan bakar sambal petai ni la paling famous sekali. Rasa sekali pasti nak lagi... hahahah kalau tak caya mai la try heheheh.

Apek ngan Jamil mkn sampai tak larat... hahahah biar diorang ingat kenangan ni sampai mati... Lepas habis makan tu semuanya tak larat nak jalan. Apek ada juga ajak gi karaoke... tapi memandangkan perut aku yang dah terlalu penuh ni... aku terpaksa tolak permintaan tu. Camna nak nyanyi kalau perut penuh hahahah... Lepas mkn tu kitaorang terus balik.

Pada keesokan paginya sewaktu nak gi kerja, aku gi hantar jamil dan apek kat terminal makmur, waktu tu aku rasa sedih sgt nak berpisah dengan diaorang. Terasa masa terlalu singkat.. tak tahulah kenapa... mungkin sebab kitaorang ni terlalu rapat ibarat cam adik beradik je... anyway to jamil n apek thanks coz sudi bertandang dirumah aku. Best giler beb dapat kuar ngan korang. Seriously.

7 comments:

r i J a L said...

sangat jd - seangat...

famous jd - damous..

hahaha.. dia punya kusyuk menulis tu sampai salah eja pun x perasan.. ejoy ejoy....

r i J a L said...

sangat jd - seangat..

famous jd - damous..

dia punya kusyuk menulis tu sampai salah ejaan pun x perasan.. ejoy ejoy...

Anonymous said...

Sampai 2 Part citer tuh hehe, thanx ejoy, kenang daku dalam doa mu

r i J a L said...

yer.. sama² la kita mengenang nya.. ngahaha..

ni nk bgtau.. ada pindaan skit pd URL blog aku.. dulu 8volution kan.. skng 8volusi.blogspot.com.. ok.. sbarang kesulitan amat dikesali.. kerjasama pihak En amat saya hargai.. hehehe..

Anonymous said...

smpai hati kenduri kawin aku korang x dtg

r i J a L said...

ko aus?..

sampai hati ko kata?..

baik ko tarik balik apa ko ckp tu..
kami ni dh makan hati ko x pikir plak..
apa jenis kwn la ko ni aku pun x tau..

x yah la nk mengemis simpati kat sini..

Anonymous said...

Bukan kami taknak datang Aus, ko ajak memang dah terlambat, kitorang dah rancang percutian ni lama dah

lagipun cara ko ajak kitorang memang mengecewakan aku, aku dah bantu ko bagitau kawan lain ajak datang, diorang tak datang aku nak buat macam mana

fikir balik kenapa kawan-kawan ko tak datang, ada ko ajak diorang personaly, kasi kad, paling koman pon sms la, ada Aus?

Post a Comment