Monday, November 23, 2009

Satu kenangan yg menakutkan

Salam,
Hari ni cam biasa la gi keja... sebelum gi keja aku ngan isteri sempat breakfast bersama.. pastu pi hantar dia kat klinik ibu mengandung... biasala sebulan sekali mesti kena pi check perut heheheheh...

Lps hantar isteri, aku terus pi keja... arini aku kena ganti saudara Ehsan coz dia bercuti.. so terpaksa la aku berkurung didalam bilik yang dipenuhi duit tanpa mengetahui apa yang berlaku diluar hahahah... Ari ni aku kena jadi chief cashier... heheheh jadila orang kaya sekejap lps kul 6 dah tak kaya la coz duit tu kena simpan dalam peti besi heheheh.

Sebenarnya aku nak kongsi satu pengalaman yang takkan aku lupakan kerana ianya memang menakutkan aku sehingga arini. Dulu aku pernah gak ganti jadi chief cashier... time tu aku masih tak cekap lagi... Ari pertama aku jadi chief cashier, semuanya berjalan degan lancar... balancing duit pun ok, tapi pada hari kedua... mmg masalah besar... aku x balance duit sebanyak RM8k...

Korang bayangkanlah... time tu aku cuma fikir camne nak gantikan duit tu je.. puas aku kira berkali2 tapi masih tak cukup... akhir sekali aku sembahyang maghrib... berdoa kat Allah agar aku ditunjukkan jalan untuk seelesaikan masalah tersebut... tapi masih juga buntu... bos aku pun dah kira duit dlm bilik kebal tu berkali-kali tapi masih tak cukup juga...

Sambil tuu waktu masih berjln hingggala ke isyak.. masih tiada jln penyelesaian... Sambil mencari punca masalah... otak aku ni berfikir yang bukan2 plak... ni mesti kena transfer lps ni... coz shortage duit... Degupan jantung ni jgn cakapla... laju macam kereta lumba heheheh... nak pitam pun aku ada rasa gak...

Tapi lepas je aku sembahyang isyak... Allah bukakan mata aku ni untuk cek duit note RM1. Rupa2nya aku dah salah kira note RM1. Alhamdulillah akhirnya aku jumpa juga kesalahan aku tu..Sejak dari hari itu, aku mmg berhati2 mengira duit RM1, yelah duit dlm tu kan banyak... kadang2 tersalah kira hehehhe.. Tadi waktu aku buat balancing duit... ada gak terasa berdebar... tapi alhamdulillah semuanya berjln dgn lancar.

Oklah sampai disini saja coretan aku untuk hari ini...

3 comments:

Unknown said...

kalau hilang jugak duit tu? camner ko tidur lokap ker? hahaha bahaya juga short duit ni, bukan sikit 8k tuh haha

psst pinjam 6k nak langsai hutang kad kredit hahaha

Ejoy said...

Kalau shot duit.. aku kena ganti on the spot la... manade tdo lokap.. itu kalau aku yang curi duit hahahahha..

Nak pinjam 6K hahahah aku pun xder... pinjam la kat along heheheheh

H+zizyh said...

Jamil tu utang 6k sebab adik2 dia pinjam kat 'along' diorang ka? hihi..

Post a Comment