Saturday, August 8, 2009

Cahaya mata pertama

Salam,
Dah lama rasanya aku tak menulis blog ni, arini aku nak berkongsi pengalaman sedikit mengenai cahaya mata pertama. Walaupun aku masih belum mendapat cahaya mata tetapi isteri aku telah mengandung genapt 6 minggu pada hari ini.

Kalau korang nak tahu.. sewaktu aku dapat pengesahan isteri aku mengandung dari doktor... aku rasa sungguh gembira.. rasanya cam dunia ni aku yang punya... yaahhhhhoooo aku bakal menjadi ayah... senyum sampai ke telinga tu beb... punyala excited sangat sampai aku cepat2 call family bgth isteri aku dah pregnant... pastu aku terus balik umah mertua nak bagi suprise kat diaorang.



Time tgh mkn malam.. aku pun buat announcement kat parent mertua... depa semuanya happy.. maklumla nak jadi datuk dan nenenk.. lagipun ni 1st cucu depa... Klu depa yang nak jadi datuk dan nenek tu happy.. aku ni yang nak jadi ayah lagi la happy hahah2... rasanya cam nak buat persiapan baby je hehhehe tapi masih terlalu awal....

Skarang ni aku banyak membantu kerja2 rumah isteri aku... aku xnak dia keletihan dan buat kerja2 yang berat demi menjaga kesihatan baby... oh ya... lupa plak nak cerita camne aku bleh gi medical checkup kat klinik untuk sahkan isteri aku mengandung.. 2 minggu yang lepas time aku lepas sembahyang maghrib kat ofis... tetiba je aku rasa pening sangat sampai nak pitam...time tu member aku cakap tu tanda2 awal isteri nak pregnant.. tapi aku cakap depa ni tipu je... yelah ingatkan pening2 biasa je.. pastu keesokkan harinya aku asyik muntah2 sehingga berlarutan selama 4 hari.

Sebelum ni aku tak pernah alami camtu... sampai terpaksa gi kedai beli asam... dah lembik dah rasa badan ni asyik muntah je... Balik umah aku ceritakan perkara tersebut kat isteri aku... isteri aku pun bagitahu gak dia dah tak datang period 3 hari... So keesokkan harinya aku terus gi farmasi untuk beli pregnancy test.. time test tu garisan pada line T memang tak terang... ingatkan tak mengandung.. tapi aku ni tak puas hati... so bawala isteri aku gi klinik untuk check up.. time tu la doktor sahkan isteri aku positif mengandung...

Alhamdulillah mmg best sebab tak lama lagi aku nak jadi seorang ayah... Betul cakap orang tua2 kahwin ni mmg best... so kepada korang yang mungkin juga bakal jadi ayah.. mesti korang dapat rasakan apa yang aku rasakan...

Klah sampai disini dahulu cerita dari aku.. nanti aku sambung lagi k.

4 comments:

rockstar.atoy said...

tahniah..cemburu doh...

Rjuna said...

Tahniah Ejoy, selamat menjadi PAPADOM eh mender tu PAPADOM?

keh keh google sendiri

Ejoy said...

Terima kasih guys... to atoy jgnla cemburu... yang penting usaha hehehehhe... klu nk blajar teknik yang betul bleh tanya aku heheheh tapi aku tak ajar kat mil coz dia tak kawin lagi wahahahaha nanti dia buat kat aweks dia plak hahahah

Anonymous said...

nih kak farhah..
tahniah ejoy..:)
kirim salam kat isteri

Post a Comment